شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط را بین ایران و تونس بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند
سرخط خبرها

ضرغامی: رایزنی‌ برای ورود گردشگران آذربایجانی به ایران| کماکان به اعطای سیم‌کارت گردشگری معتقدم+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۰۶۸۲
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
ضرغامی: رایزنی‌ برای ورود گردشگران آذربایجانی به ایران| کماکان به اعطای سیم‌کارت گردشگری معتقدم+ فیلم
وزیر گردشگری گفت: رایزنی‌ها برای ورود گردشگران آذربایجانی به ایران در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، با بیان اینکه از فردا رویداد مهم اردبیل ۲۰۲۳ به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در استان اردبیل آغاز می‌شود و در واقع آغاز یک سال تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان اردبیل و در واقع کشورمان است، اظهار داشت: کشور‌های عضو اکو اردبیل را به‌عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کردند که ظرفیت‌های گردشگری جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی این استان هم برای جذب گردشگر خارجی و هم برای رونق گردشگری داخلی فرصت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۰ کشور عضو اکو بالغ بر نیم میلیارد نفر جمعیت دارند سازمان اقتصادی منطقه‌ای است و امسال اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کرده‌اند. ظرفیت‌های گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های صنایع دستی و مجموعه ویژگی‌هایی که استان اردبیل دارد آن را در سطح ملی و جهانی ممتاز می‌کند. امسال برنامه‌های متعددی دیده شده که از این رویداد هم برای جذب گردشگر خارجی و هم برای رونق گردشگری داخلی استفاده کنیم.

‌ضرغامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری آذربایجان دومین کشور گردشگرفرست به ایران در سال‌های گذشته بوده است، یادآور شد: به دلیل همکاری نکردن دولت باکو و نیز بستن مرز‌های زمینی بخصوص مرز بیله سوار، مشکلاتی در ورود گردشگران این کشور به ایران ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز بیله سوار از آذربایجان به ایران می‌آمدند، به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در این نقطه برای ارایه خدمات به گردشگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه فعلا شرایط را برای ورود گردشگر آذربایجانی به ایران سخت کره‌اند که امیدوارم این مسئله حل شود. بسیاری از مردم آذربایجان علاقه‌مند هستند به ایران سفر کنند، اما امروز برای آن‌ها مانع ایجاد شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان مطلب فوق از انجام رایزنی برای حل این مسئله خبر داد و افزود: امروز گزارشی در دولت در این زمینه ارائه کردم و امیدوارم با رایزنی دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر این موانع رفع شود.

ایده سیم کارت‌های گردشگری به کجا رسید؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سیم‌کارت‌های اعتباری برای گردشگران گفت: من کماکان معتقد به اعطای سیم‌کارت مناسب برای رفع نیاز‌های گردشگران خارج هستیم این موضوع استدلال دارد نه تنها برای آن‌ها بلکه برای مجموعه‌های اصلی که در خدمات مسافری ما در کشور انجام می‌شود باید این ظرفیت برای آن‌ها فراهم شود.  این پیشنهاد در کمیته‌های مختلفی در دست رسیدگی و بررسی است و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته و امیدوارم در چند روز آینده که نتیجه کار آن کمیته‌ها اعلام و این امکان برای گردشگران فراهم شود تا با کشور‌های مبدا ارتباط سازنده داشته باشند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم پیام‌رسان‌های داخلی خود را برای ایرانیانی که به خارج سفر می‌کنند و یا گردشگران ورودی عرضه کنیم که در صورت تمایل آن را نصب کنند.

وزیر گردشگری با قدردانی از وزارت ارتباطات برای ایجاد امکان ارتباط در خارج از کشور با پیام‌رسان‌های ایرانی، تصریح کرد: ما نباید زمان را برای توسعه گردشگری از دست بدهیم و باید حداقل خدمات اولیه را برای رونق این صنعت ارائه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->